A harmadik dolog maga az indulat és stresszkezelés

Indulat nélküli ember nem létezik, ezért a tízig való számolás helyett a következőt ajánlom:
– Készíts egy listát azokról a helyzetekről, amelyek stresszelnek vagy dühbe hoznak.
– Döntsd el, hogy Te magad, magadban, képes vagy-e változtatni ezeken a helyzeteken.
Ha igen, akkor kezd el a változtatást, és dolgozz a következő kérdésekkel a listádon szereplő bosszantó ügyeken:

– Meg tudom változtatni ezt? (Nem.)
– Van valaki, aki direkt nekem akar ártani ezzel?
– Jobb lesz nekem vagy rosszabb, ha dühöngök vagy stresszelek ezen?
– Jobb lesz másoknak vagy rosszabb, ha dühöngök vagy stresszelek?
– Jobb lesz nekem, ha elengedem a dühömet? Miben és mennyivel?
– A jobbat vagy a rosszabbat választom?

Rendszeresség

Minél többet foglalkozol az okokkal és a dühöt kiváltó eseményekkel, és a kérdésekkel, annál gyakrabban veszed majd észre, hogy éles helyzetekben felismered, mintegy kívülről látod a helyzetet, és egyre többször tudod jó irányba terelni a dolgokat.

Figyelmeztetés!

Minél szélsőségesebb a viselkedésed, annál valószínűbb, hogy egyedül nem fog menni. Ebben az esetben mindenképpen fordulj szakemberhez!